Mērķis
- Veicināt semināra dalībnieku radošo domāšanu ikdienas problēmu risināšanā
- Veicināt netradicionālu risinājumu meklēšanu
- Dot stimulus un metodiku jaunu ideju radīšanā
- Iemācīties kontrolēt smadzeņu pusložu darbību, atkarībā no uzdevuma specifikas, lai risinājums būtu optimāls
- Redzesloka paplašināšana, ikdienas dzīves stresa mazināšana, prioritāšu sakārtošana, „ārā no kastes”
Metodika
- Seminārs prezentāciju, diskusiju un treniņa veidā ar aktīvu dalībnieku iesaistīšanu
- Dalībnieki tiek sadalīti komandās, visa semināra laikā notiek komandu prezentācijas un konkursi
- Dalībnieku rīcībā paliek semināra materiāli
Norises laiks – optimāli 2 dienas
Mērķauditorija – līdz 15 dalībniekiem grupā
Saturs
Radošās domāšanas nozīme, radoši cilvēki (māksla, tehnoloģija, bizness), radošā domāšana un inovācijas
- Kāpēc būt radošiem?
- Ko radoši cilvēki devuši pasaulei?
- Kas apslāpē radošu domāšanu?
- Radošas domāšanas nozīme biznesa kontekstā
- Noslēgumā īss praktiskais darbs
Smadzeņu darbības principi radošas un racionālas domāšanas kontekstā
- Smadzeņu pusložu darbība un loma
- Atmiņas un iztēles fenomeni un to kontrole
- Smadzeņu darbības kontrole un stimulēšana
- Šīs sadaļas laikā notiek vairāki praktiskie uzdevumi
Paradokss, kā radošās stratēģijas un domāšanas metode
Radošās domāšanas un iztēles stimulēšanas metodes
- Dažādas metodes negaidītu un radošu risinājumu iegūšanai
- Vingrinājumi pierastā domāšanas veida laušanai
- Inovāciju orientēti uzdevumi
Radošie kritēriji
- Kādi kritēriji raksturo radošu darbu?
- Kas atšķir radošu un inovatīvu darbu?
- Praktiskie uzdevumi ar radošo kritēriju pielietošanu
Vienkāršā domāšana (redzēt lietas tādas, kā tās ir) un tās loma „out of box” pasaules redzējumā
- Kāpēc cilvēki domā līdzīgi?
- Kā tikt ārā no „kastes” prātā?
- Patstāvīgais darbs