Mērķis

  • Pilnveidot uz aktīvo pārdošanu orientētas komunikācijas prasmes
  • Apgūt un uzlabot pārdošanas sarunas struktūru ar klientu
  • Apgūt un uzlabot vizītes pārdošanu pa telefonu
  • Uzlabot uzstāšanās prasmes, plānošanu
  • Pilnveidot klienta izpētes un analīzes prasmes
  • Apzināt savas prasmes, priekšrocības un potenciālās iespējas sarunās ar klientiem
  • Iegūt motivāciju, pārliecību pār savām spējām, nostiprināt iegūtās zināšanas patstāvīgā darbā

Metodika

Pirms mācībām

  • Mācību dalībnieku anketēšana (ja iespējams, tad tikšanās) – grūtību un vajadzību apzināšana. Situāciju izveide mācību vajadzībām
  • Pārrunas ar 3 – 5 darbiniekiem par esošajām grūtībām pārdodot un apkalpojot klientus
  • Atgriezeniskā saite vadībai – anketēšanas un pārrunu rezultāts, vienošanās par mācību norisi

Mācības

  • Seminārs – treniņš ar aktīvu dalībnieku iesaistīšanu, diskusijas un pieredzes apmaiņa, piemēri un ieteicamie risinājumi
  • Praktiski vingrinājumi, individuālie un grupu darbi
  • Audio un video materiālu par pārdošanu un klientu apkalpošanu kopīga analīze (pozitīvi un negatīvi piemēri)
  • Lomu spēles – audio un video treniņi: situāciju modelēšana, izspēle, analizēšana, atgriezeniskā saite un ieteikumi (katram dalībniekam plānotas trīs lomas – pārdevēja un klienta loma, kā arī jānovērtē un jāizanalizē viena pārdošanas situācija)
  • Asertivitātes (pārliecinātas uzvedības) treniņš
  • Dalībnieku rīcībā paliek mācību materiāli
  • Mācību noslēgumā dalībnieki definē konkrētus mērķus (prasmes, ko uzlabos, pārdošanas apjoms, ko sasniegs) noteiktā laika periodā. Vērtējumu saņem arī vadītāji

Pēc mācībām

  • Atgriezeniskā saite par mācību norisi, grupu kopumā un personībām
  • Ieteicamie mērķu kontroles mehānismi (tiešais vadītājs)

Norises laiks – 3 dienas

Mērķauditorija – līdz 12 dalībniekiem grupā

Saturs
Mērķi un motivācija
  • Ko darbinieks var, ko nevar ietekmēt, strādājot ar klientu. Kuru mainīsim – klientu vai sevi?
  • Komunikācijas mērķi un rezultāts (etiķete, laiks, rezultativitāte)
  • Klienta deklarētie un slēptie mērķi un motīvi (sagaidāmā attieksme), to izzināšana
  • Attieksme darbā ar klientiem. Attieksmes izpausmes veidi. Konfliktogēna attieksme
  • Stereotipi, to ietekme uz komunikāciju. „Grūtais klients” – kur un kāpēc tas rodas?
  • Uzdrošināšanās un panākumi pārdošanas darbā

Klientu tipoloģijas, darbs ar dažādiem klientu tipiem

  • Atkarībā no attieksmes (ekonomiskie, emocionālie, pragmatiķi, prestižie)
  • Atkarībā no zināšanām par produktu

Klienta izpēte un sadarbības plānošana

  • Potenciālā klientu profila izveide
  • Potenciālā klientu analīze
  • Klienta mērķi un sadarbības motīvi, to prognozēšana un izzināšana
  • Stereotipi. To ietekme uz potenciālo klientu izvēli
Darbs ar telefonu – kā norunāt tikšanos ar klientu
  • Telefona sarunas etiķete. Pieļaujamās atkāpes no etiķetes
  • Telefona sarunas priekšrocības un trūkumi. Biežāk pieļaujamās kļūdas, runājot pa telefonu
  • Ieteikumi veiksmīgai telefona sarunai. Ko teikt un ko neteikt pa telefonu
  • Balss. Kā izmantot savu balsi?
  • Sarunas struktūra, norunājot tikšanos
Pārdošanas sarunas struktūra
  • Sagatavošanās pārdošanas sarunai
    Mērķu uzstādīšana. Pārdošanas stratēģija un taktika
    Lietišķais standarts, etiķete. Ārējais izskats
  • Kontakta veidošana. Sarunas atklāšana. Sevis un uzņēmuma prezentācija
    Vietas izvēle (ja iespējams). Ķermeņa valoda
  • Klienta interešu, vajadzību izzināšana. Jautājumi. To ietekme uz klientu. Aktīvā klausīšanās
  • Piedāvājums, tā prezentācija. Piedāvājuma struktūra. Argumentācija. Argumentu izvēle
  • Darbs ar iebildumiem. Iebildumu rašanās iemesli. Iebildumu atspēkošanas metodes
  • Virzīšana uz lēmumu. Sarunas noslēgums. Turpmākā darbība. Solījumi un to pildīšana
  • Ilgtermiņa attiecību veidošana ar klientiem
Audio un video treniņi, situāciju modelēšana, lomu spēles, atgriezeniskā saite – uz mērķtiecīgu pārdošanu vērsta komunikācija

1. treniņš – Kā pārdot tikšanos?
2. treniņš – Klientu vajadzību izzināšana un radīšana, piedāvājums un piepārdošana