Mērķis

  • Pilnveidot uz klientu apkalpošanu orientētas komunikācijas prasmes, lai sasniegtu uzņēmuma izvirzītos mērķus
  • Uzlabot telefona sarunas ar klientiem. Apgūt sarunas etiķeti un samazināt iespējamās kļūdas
  • Izprast, kāpēc klienti mēdz būt neapmierināti, apzināties, ko viņi sagaida no darbinieka
  • Apzināt savas prasmes, priekšrocības un potenciālās iespējas sarunās ar klientiem
  • Iegūt motivāciju, pārliecību pār savām spējām, nostiprināt iegūtās zināšanas patstāvīgā darbā

Metodika

Pirms mācībām

  • Dalībnieku anketēšana – grūtību un vēlmju (no darbinieku ikdienas) apzināšana treniņu vajadzībām, treniņu situāciju izveide
  • Pārrunas ar 3 – 5 darbiniekiem par esošajām grūtībām pārdošanas darbā ar klientiem (~ 30 – 40 minūtes)

Mācības

  • Seminārs – treniņš ar aktīvu dalībnieku iesaistīšanu, diskusijas un pieredzes apmaiņa, piemēri un ieteicamie risinājumi
  • Praktiski vingrinājumi
  • Audio un video materiālu par klientu apkalpošanu un pārdošanu klausīšanās/skatīšanās, kopīga analīze (pozitīvi un negatīvi piemēri)
  • Lomu spēles – audio un video treniņi: situāciju modelēšana, izspēle, analizēšana, atgriezeniskā saite un ieteikumi (katram dalībniekam plānotas trīs lomas – pārdevēja un klienta loma, kā arī jānovērtē un jāizanalizē viena pārdošanas situācija)
  • Lomu spēles pāros
  • Audio un video treniņi – lomu spēles, (katrs dalībnieks izspēlē darbinieka, klienta lomu, kā arī analizē vienu kolēģu sarunu pēc strukturētas anketas), situāciju modelēšana, izspēle, analizēšana, atgriezeniskā saite un ieteikumi
  • Asertivitātes (pārliecinātas uzvedības) treniņš
  • Dalībnieku rīcībā paliek mācību materiāli
  • Mācību noslēgumā darbinieki definē mērķus – kādas prasmes viņi uzlabos konkrētā laika posmā (mērķus iesniedz tiešajam vadītājiem)

Pēc mācībām

  • Atgriezeniskā saite par semināra norisi, grupu kopumā un spilgtākajām personībām. Ieteikumi turpmākajam darbam

Norises laiks – 1 vai 2 dienas (atkarībā no uzņēmuma mērķiem un treniņu daudzuma)

Mērķauditorija – līdz 12 dalībniekiem grupā

Saturs

Mērķi un motivācija
  • Komunikācijas mērķi un rezultāts. Kas ir klientu apkalpošana un pārdošana?
  • Robeža starp apkalpošanu un pārdošanu. Kāpēc cilvēkiem ir grūti pārdot?
  • Klienta deklarētie un slēptie (sagaidāmā attieksme) mērķi un motīvi, to izzināšana
  • Stereotipi un to ietekme uz klientu apkalpošanu
  • Attieksme darbā ar klientiem. Attieksmes izpausmes veidi
„Grūtais klients”
  • Kur un kāpēc tas rodas?
  • Psiholoģiskās barjeras, to likvidēšanas iespējas

Kano vajadzību modelis

Klientu tipoloģijas – kā strādāt ar dažādu tipu klientiem?
  • Atkarībā no attieksmes (ekonomiskie, emocionālie, pragmatiķi, prestižie)
  • Atkarībā no zināšanām par produktu (pārgudri vai nedroši)
Darbs ar telefonu
  • Telefona sarunas etiķete. Pieļaujamās atkāpes no etiķetes
  • Ieteikumi veiksmīgai telefona sarunai
  • Ko teikt un ko neteikt pa telefonu. Biežāk pieļaujamās kļūdas, sākot sarunu pa telefonu
  • Balss. Kā izmantot savu balsi? Psiholoģiskā sagatavotība. Vide. Materiāli
Saruna ar klientu klātienē
  • Sagatavošanās darbam. Lietišķais standarts. Ārējais izskats
    Etiķete, strādājot ar klientiem un tās nozīme
  • Sarunas sākums, klienta sagaidīšana, kontakta veidošana. Pirmās informācijas uzklausīšana
    Kā uzsākt sarunas ar dažādu tipu klientiem – pazīstami, sveši, droši, nedroši
    Ķermeņa valoda un tās nozīme. Prasme pieskaņoties klientam
  • Klienta interešu, vajadzību izzināšana un izprašana
    Objektīvās un subjektīvās vajadzības
    Jautājumi, to veidi. Jautājumu ietekme uz klientu.
    Aktīvā klausīšanās. Kā mēs varam aktīvi klausīties?
  • Risinājuma piedāvājums. Iespējamās alternatīvas
    Argumentācija un argumentu izvēle.
    Vienošanās ar klientu. Solījumi un to pildīšana
  • Darbs ar iebildumiem. Kāpēc rodas iebildumi? Iebildumu atspēkošanas metodes
  • Virzīšana uz lēmumu
  • Sarunas noslēgums. atvadīšanās no klienta

Audio un video treniņš, lomu spēles – uz apkalpošanu vērsta komunikācija. Situāciju izspēle, analīze, atgriezeniskā saite un ieteikumi