Mērķis
- Apgūt uz izprast lietišķo pārrunu vadīšanas metodes
- Apgūt un uzlabot kaulēšanās metodes atkarībā no dažādām spēka pozīcijām
- Iemācīties strādāt ar sarunas partneru iebildumiem, uzlabot argumentācijas prasmes
- „Izraut” darbiniekus no rutīnas
- Apzināt savas prasmes, priekšrocības un potenciālās iespējas sarunās ar partneriem
- Iegūt motivāciju un pārliecību par savām spējām, nostiprināt iegūtās zināšanas pastāvīgā darbā
Metodika
Pirms mācībām
- Dalībnieku anketēšana – problēmu un vēlmju apzināšana
- Tikšanās ar vadību – situāciju izveide treniņu vajadzībām
Mācības
- Treniņš – seminārs ar aktīvu dalībnieku iesaistīšanu, diskusijas un pieredzes apmaiņa
- Praktiski vingrinājumi, individuālie darbi
- Lomu spēles – video treniņi (katrs dalībnieks izspēlē darbinieka un sarunas partnera lomu, kā arī pēc strukturētas anketas izanalizē vienu kolēģa sarunu), situāciju modelēšana, izspēle, analizēšana, atgriezeniskā saite un ieteikumi
- Asertivitātes (pārliecinātas uzvedības) treniņš
- Mācību laikā dalībnieki definē mērķus – kādas prasmes viņi uzlabos konkrētā laika posmā (mērķus iesniedz tiešajam vadītājiem un pasniedzējam)
- Dalībnieku rīcībā paliek mācību materiāli
Pēc mācībām
- Atgriezeniskā saite vadītājam par mācību norisi, grupu kopumā un personībām
- Ieteikumi turpmākajam darbam
- Darbinieku nosprausto mērķu kontrole (tiešais vadītājs)
Norises laiks – 1 vai 2 dienas (atkarīgs no dalībnieku skaita)
Saturs
Mērķi un motivācija
- Sarunas partneru deklarētie un slēptie (sagaidāmā attieksme) mērķi un motīvi, to izzināšana
- Komunikācijas mērķi un rezultāts. Darbinieku mērķi un motivācija
- „Grūtais sarunas partneris”. Kāpēc tas rodas? Psiholoģiskās barjeras, to likvidēšana
- Manipulācijas
Manipulāciju mērķiSava spēka analīze, pirms sarunu sākšanasKā rīkoties, lai panāktu sev vēlamo rezultātu?
- Stereotipi, to ietekme uz komunikāciju
Pirkšanas cikls. Kā cilvēki (uzņēmumi) pērk (pakalpojumus)? Kā to izmantot savā labā?
Lietišķo pārrunu principi
- Racionalitāte, sapratne, ticamība, atteikšanās no pamācoša toņa, sarunu biedra un sarunu tēmas atdalīšana, interešu, bet ne pozīciju prioritātes, kritēriju noskaidrošana. Klusēšanas taktika
- Prasme “kaulēties”
Sarunas struktūra
- Sagatavošanās sarunām
Argumentu un alternatīvu sagatavošanaGalējo rožu nospraušanaPārrunu stratēģijas sagatavošana
- Sarunas sākums. Sasveicināšanās etiķete. „Papļāpāšana”. Vienošanās par sarunas mērķi un plānu
Ķermeņa valodas nozīme, vadot sarunasBalss. Kā izmantot savu balsi?Psiholoģiskā sagatavotība
- Partnera interešu, vajadzību izzināšana. Jautājumi. To ietekme uz klientu. Aktīvā klausīšanās
- Risinājuma piedāvājums, tā prezentācija. Argumentācija. Argumentu izvēle
- Darbs ar iebildumiem. Iebildumu rašanās iemesli. Iebildumu atspēkošanas metodes
- Virzīšana uz lēmumu. Sarunas noslēgums.
- Turpmākā darbība. Solījumi un to pildīšana. Ilgtermiņa attiecību veidošana ar klientiem
Video treniņi – situāciju izspēle, analizēšana, atgriezeniskā saite un ieteikumi rīcībai darbinieku vēlamā mērķa sasniegšanai