Mērķis
- Uzlabot pārdošanas pa tālruni rezultātus
- Pilnveidot uz pārdošanu un piepārdošanu pa tālruni orientētas komunikācijas prasmes
- Apgūt un izprast pārdošanas sarunas struktūru, etiķeti – tās nozīmi un pielietojumu
- Izprast, kāpēc klienti mēdz atbildēt neapmierināti un apzināties, ko viņi sagaida no darbinieka
- Iegūt idejas darbam ar „grūtiem” klientiem
- Apzināt savas prasmes, priekšrocības un potenciālās iespējas sarunās ar klientiem
- Iegūt motivāciju, pārliecību pār savām spējām, nostiprināt iegūtās zināšanas patstāvīgā darbā
Metodika
Pirms mācībām
- Mācību dalībnieku anketēšana (ja iespējams, tad tikšanās) – grūtību un vajadzību apzināšana. Situāciju izveide mācību vajadzībām
- Pārrunas ar 3 – 5 darbiniekiem par esošajām grūtībām, pārdodot (arī apkalpojot klientus)
- Atgriezeniskā saite vadībai – anketēšanas un pārrunu rezultāts, vienošanās par mācību norisi
Mācības
- Treniņš – seminārs ar aktīvu dalībnieku iesaistīšanu, diskusijas un pieredzes apmaiņa, praktiski vingrinājumi, individuālie un grupu darbi
- Audio materiālu par pārdošanu pa telefonu klausīšanās un kopīga analizēšana (pozitīvi, negatīvi piemēri. Ja iespējams – uzņēmuma audio ierakstu klausīšanās un analizēšana)
- Lomu spēles – audio treniņi (katrs dalībnieks izspēlē pārdevēja un klienta lomu, analizē vienu sarunu pēc strukturētas anketas), situāciju modelēšana, izspēle, analizēšana, atgriezeniskā saite un ieteikumi
- Asertivitātes (pārliecinātas uzvedības) treniņš
- Dalībnieku rīcībā paliek mācību materiāli
- Mācību noslēgumā darbinieki definē mērķus – kādas prasmes viņi uzlabos konkrētā laika posmā (mērķus iesniedz tiešajam vadītājiem)
- Mācību laikā darbinieki izveido pārdošanas rokasgrāmatu (piemēram, sarunas sākums, atbildes uz klientu iebildumiem, argumentācija)
Pēc mācībām
- Atgriezeniskā saite par mācību norisi, grupu kopumā un personībām. Ieteikumi turpmākajam darbam tiešajam vadītājam t.sk. darbinieku nosprausto mērķu kontrole
- Pārdošanas rokasgrāmatas apkopojums
Norises laiks – 1 vai 2 dienas
Mērķauditorija – līdz 12 darbiniekiem
Saturs
Mērķi un motivācija
- Ko darbinieks var, ko nevar ietekmēt, strādājot ar klientu? Kuru mainīsim – klientu vai sevi?
- Komunikācijas mērķi un rezultāts (etiķete, laiks, rezultativitāte)
- Klienta deklarētie un slēptie mērķi un motīvi (sagaidāmā attieksme), to izzināšana
- Attieksme darbā ar klientiem. Attieksmes izpausmes veidi. Konfliktogēna attieksme
- Stereotipi, to ietekme uz komunikāciju. „Grūtais klients” – kur un kāpēc tas rodas?
- Uzdrošināšanās un panākumi pārdošanas darbā
Darbs ar telefonu
- Telefona sarunas etiķete. Pieļaujamās atkāpes no etiķetes. Balss. Kā izmantot savu balsi?
- Ko teikt un ko neteikt pa telefonu? Ieteikumi veiksmīgai telefona sarunai
- Biežāk pieļaujamās kļūdas, sākot sarunu pa telefonu
Pārdošanas sarunas struktūra
- Sagatavošanās sarunām
- Sarunas sākums
Kā uzsākt sarunu ar klientu? Iespējamie variantiSasveicināšanās, iepazīšanās, informēšana par sarunas mērķi
- Klienta interešu, vajadzību izzināšana. Jautājumi. To ietekme uz klientu. Aktīvā klausīšanās
Vajadzību atklāšana, izraisīšana un attīstīšana
- Piedāvājums. Argumentācija. Argumentu izvēle
- Darbs ar iebildumiem
Iebildumu rašanās iemesli. Iebildumu atspēkošanas metodes
- Virzīšana uz lēmumu
- Piepārdošana
Kā uzsākt piepārdošanas sarunu? Ko labāk piepārdot?
- Sarunas noslēgums. Turpmākā darbība
Audio treniņš, situāciju modelēšana, lomu spēles, atgriezeniskā saite – uz mērķtiecīgu pārdošanu vērsta komunikācija