Mērķis

  • Izprast apkalpošanas lomu un mērķus
  • Pilnveidot uz klientu apkalpošanu orientētas komunikācijas prasmes
  • Izprast, kāpēc klienti pie mums vēršas neapmierināti, un apzināties, ko viņi sagaida no darbinieka
  • Apgūt iemaņas darbam ar “grūtiem” klientiem
  • Apgūt veidus kā klientam sniegt negatīvu informāciju
  • Apgūt konfliktsituāciju risināšanas un stresa pārvarēšanas metodes
  • Iegūt motivāciju, pārliecību pār savām spējām, nostiprināt iegūtās zināšanas patstāvīgā darbā

Metodika

Pirms mācībām

  • Mācību dalībnieku anketēšana (ja iespējams, tad tikšanās) – “grūto” situāciju un mācību vēlmju apzināšana
  • Saruna ar tiešo vadītāju (vadītāja viedokļa apzināšana)
  • Situāciju izveide treniņu vajadzībām

Mācības

  • Treniņš – seminārs ar aktīvu dalībnieku iesaistīšanu, diskusijas un pieredzes apmaiņa, praktiski vingrinājumi, individuālie un grupu darbi
  • Lomu spēles – video treniņš, situāciju modelēšana, izspēle, analīze, atgriezeniskā saite un ieteikumi (katrs dalībnieks izspēlē servisa darbinieka un klienta lomas, kā arī izanalizē kādu kolēģu sarunu)
  • Asertivitātes (pārliecinātas uzvedības) treniņš
  • Dalībnieku rīcībā paliek mācību materiāli
  • Katrs dalībnieks mācību noslēgumā rakstiski definē 3 – 5 mērķus saistībā ar klientu apkalpošanas prasmju uzlabošanu, ko 1 mēneša laikā apņemas sasniegt. Pēc mēneša tiešais vadītājs pārrunā sasniegto ar dalībniekiem

Pēc mācībām

  • Atgriezeniskā saite par mācību norisi, grupu kopumā un personībām, tiešajam vadītājam ieteikumi turpmākajam darbam – mācību laikā apgūto klientu apkalpošanas prasmju pielietošanai ikdienā

Norises laiks – 1 vai 2 dienas (atkarībā no uzņēmuma mērķiem un treniņu daudzuma)

Mērķauditorija – servisa centru darbinieki (līdz 10 dalībniekiem grupā)

Saturs

Mērķis un motivācija
  • Klienta deklarētie un slēptie (sagaidāmā attieksme) mērķi un motīvi, to izzināšana
  • Komunikācijas mērķi un rezultāts. Darbinieku mērķi un motivācija
  • Attieksme darbā ar klientiem. Attieksmes izpausmes veidi. Konfliktogēna attieksme
  • Stereotipi un to ietekme klientu apkalpošanā
„Grūtais klients”
  • Kur un kāpēc tas rodas?
  • Psiholoģiskā sagatavotība. Psiholoģiskās barjeras, to likvidēšanas iespējas
  • Manipulācijas un to atpazīšana. Reakcija uz manipulācijām
Konflikti, to risinājuma iespējas
  • Racionālie un neracionālie konflikti
  • Konflikta signāli, pirmcēloņi. Konflikta eskalācijas pakāpes
  • Konfliktu risināšanas stratēģijas
Ieskats stresa menedžmentā (stresa pārvaldīšanā). Izdegšanas sindroma profilakse
  • Stresa cēloņi, izpausmes. Emocionālā noturība. Stereotipu atpazīšana
  • Izlādēšanās paņēmieni
  • Emocionālās manipulācijas, individuāli efektīvākie aizsardzības veidi
Būtiskākie soļi sarunās ar klientiem
  • Sarunas sākums. Etiķetes nozīme, strādājot ar klientiem veikalā
  • Ķermeņa valodas un balss īpašību nozīme pārdošanas darbā ar klientiem
  • Klienta interešu, vajadzību izzināšana un izprašana
  • Prasme klausīties un argumentēt
  • Darbs ar iebildumiem. Kā atbildēt uz klienta iebildumiem?
  • Klienta virzīšana uz lēmumu pieņemšanu sarunas laikā
Individuālā efektivitāte
  • Mērķtiecība. Pašapziņa. Veiksme
Video treniņš – Situāciju izspēle, kopīga analizēšana, ieteikumi, secinājumi