Mērķis
- Pilnveidot uz klientu apkalpošanu orientētas komunikācijas prasmes, lai sasniegtu uzņēmuma izvirzītos mērķus
- Uzlabot telefona sarunas ar klientiem. Apgūt sarunas etiķeti un samazināt iespējamās kļūdas
- Izprast, kāpēc klienti mēdz būt neapmierināti, apzināties, ko viņi sagaida no darbinieka
- Apzināt savas prasmes, priekšrocības un potenciālās iespējas sarunās ar klientiem
- Iegūt motivāciju, pārliecību pār savām spējām, nostiprināt iegūtās zināšanas patstāvīgā darbā
Metodika
Pirms mācībām
- Dalībnieku anketēšana – grūtību un vēlmju (no darbinieku ikdienas) apzināšana treniņu vajadzībām, treniņu situāciju izveide
- Pārrunas ar 3 – 5 darbiniekiem par esošajām grūtībām pārdošanas darbā ar klientiem (~ 30 – 40 minūtes)
Mācības
- Seminārs – treniņš ar aktīvu dalībnieku iesaistīšanu, diskusijas un pieredzes apmaiņa, piemēri un ieteicamie risinājumi
- Praktiski vingrinājumi
- Audio un video materiālu par klientu apkalpošanu un pārdošanu klausīšanās/skatīšanās, kopīga analīze (pozitīvi un negatīvi piemēri)
- Lomu spēles – audio un video treniņi: situāciju modelēšana, izspēle, analizēšana, atgriezeniskā saite un ieteikumi (katram dalībniekam plānotas trīs lomas – pārdevēja un klienta loma, kā arī jānovērtē un jāizanalizē viena pārdošanas situācija)
- Lomu spēles pāros
- Audio un video treniņi – lomu spēles, (katrs dalībnieks izspēlē darbinieka, klienta lomu, kā arī analizē vienu kolēģu sarunu pēc strukturētas anketas), situāciju modelēšana, izspēle, analizēšana, atgriezeniskā saite un ieteikumi
- Asertivitātes (pārliecinātas uzvedības) treniņš
- Dalībnieku rīcībā paliek mācību materiāli
- Mācību noslēgumā darbinieki definē mērķus – kādas prasmes viņi uzlabos konkrētā laika posmā (mērķus iesniedz tiešajam vadītājiem)
Pēc mācībām
- Atgriezeniskā saite par semināra norisi, grupu kopumā un spilgtākajām personībām. Ieteikumi turpmākajam darbam
Norises laiks – 1 vai 2 dienas (atkarībā no uzņēmuma mērķiem un treniņu daudzuma)
Mērķauditorija – līdz 12 dalībniekiem grupā
Saturs
Mērķi un motivācija
- Komunikācijas mērķi un rezultāts. Kas ir klientu apkalpošana un pārdošana?
- Robeža starp apkalpošanu un pārdošanu. Kāpēc cilvēkiem ir grūti pārdot?
- Klienta deklarētie un slēptie (sagaidāmā attieksme) mērķi un motīvi, to izzināšana
- Stereotipi un to ietekme uz klientu apkalpošanu
- Attieksme darbā ar klientiem. Attieksmes izpausmes veidi
„Grūtais klients”
- Kur un kāpēc tas rodas?
- Psiholoģiskās barjeras, to likvidēšanas iespējas
Kano vajadzību modelis
Klientu tipoloģijas – kā strādāt ar dažādu tipu klientiem?
- Atkarībā no attieksmes (ekonomiskie, emocionālie, pragmatiķi, prestižie)
- Atkarībā no zināšanām par produktu (pārgudri vai nedroši)
Darbs ar telefonu
- Telefona sarunas etiķete. Pieļaujamās atkāpes no etiķetes
- Ieteikumi veiksmīgai telefona sarunai
- Ko teikt un ko neteikt pa telefonu. Biežāk pieļaujamās kļūdas, sākot sarunu pa telefonu
- Balss. Kā izmantot savu balsi? Psiholoģiskā sagatavotība. Vide. Materiāli
Saruna ar klientu klātienē
- Sagatavošanās darbam. Lietišķais standarts. Ārējais izskats
Etiķete, strādājot ar klientiem un tās nozīme
- Sarunas sākums, klienta sagaidīšana, kontakta veidošana. Pirmās informācijas uzklausīšana
Kā uzsākt sarunas ar dažādu tipu klientiem – pazīstami, sveši, droši, nedrošiĶermeņa valoda un tās nozīme. Prasme pieskaņoties klientam
- Klienta interešu, vajadzību izzināšana un izprašana
Objektīvās un subjektīvās vajadzībasJautājumi, to veidi. Jautājumu ietekme uz klientu.Aktīvā klausīšanās. Kā mēs varam aktīvi klausīties?
- Risinājuma piedāvājums. Iespējamās alternatīvas
Argumentācija un argumentu izvēle.Vienošanās ar klientu. Solījumi un to pildīšana
- Darbs ar iebildumiem. Kāpēc rodas iebildumi? Iebildumu atspēkošanas metodes
- Virzīšana uz lēmumu
- Sarunas noslēgums. atvadīšanās no klienta
Audio un video treniņš, lomu spēles – uz apkalpošanu vērsta komunikācija. Situāciju izspēle, analīze, atgriezeniskā saite un ieteikumi