Mērķis
- Iemācīties noformulēt mācību vai uzstāšanās mērķus un sagatavot apmācības
- Apgūt mūsdienīgas apmācību metodikas pamatprincipus, lai sasniegtu izvirzītos mērķus
- Apgūt mūsdienīgas prezentācijas sagatavošanas principus
- Iemācīties vadīt apmācības un kontrolēt mācību gaitu. Apgūt metodes, lai tiktu galā ar sarežģītām situācijām
- Atklāt vājās puses savas uzstāšanās gaitā un uzlabot tās
- Attīstīt auditorijas ietekmēšanas spējas un uzlabot kontaktu ar auditoriju
- Nostiprināt un uzlabot uzstāšanās prasmes
- Iegūt motivāciju, pārliecību pār savām spējām, nostiprināt iegūtās zināšanas patstāvīgā darbā
Metodika
Pirms mācībām
- Dalībnieku anketēšana ar mērķi noskaidrot par grūtībām, vadot apmācības
- Vienošanās ar vadību par tēmām, kuras dalībnieki prezentēs apmācību laikā
Mācības
- Praktisks seminārs – treniņš ar aktīvu dalībnieku iesaistīšanu, diskusijas un pieredzes apmaiņa, piemēri un ieteicamie risinājumi
- Praktiski vingrinājumi, individuālie un grupu darbi, mājas darbu prezentācijas
- Video treniņš – lomu spēles, situāciju modelēšana un analizēšana, ieteikumi, atgriezeniskā saite
- Asertivitātes (pārliecinātas uzvedības) treniņš
- Dalībnieku rīcībā paliek mācību materiāli
Pēc mācībām
- Pēc pirmās mācību dienas – mājas darbs: sagatavot vai uzlabot apmācības
- Pēc mācībām atgriezeniskā saite un ieteikumi vadībai
Norises laiks – 2 dienas (1 + 1 diena). Ieteicamais laiks starp apmācību dienām – 1 līdz 2 nedēļas
Mērķauditorija – līdz 10 dalībniekiem grupā
Saturs
- Apmācību sagatavošana
Apmācību mērķi, struktūra un plāns. Apmācību scenārija un runas sagatavošanaApmācību struktūraPamatlikumi veidojot apmācības programmā PowerPointAuditorijas (dalībnieku, īpaši „smago”) apzināšana. Cilvēka emocijasAprīkojums, iekārtas un palīglīdzekļi. Prezentācijas tehnikas lietošanaUzskates materiāli, to gatavošana
- Zināšanu vadība
Cilvēka emocijas. Pieaugušo mācīšanas metodikaDažādi treniņu veidi un iedarbības formas uz auditorijuIzvēlētās metodes un paredzamie rezultātiMūsu atmiņa un zināšanu apguveApmācību dalībnieku uztveres tipi
- Pārliecinošas uzstāšanās
Motivācija un pārliecībaĀrējais izskats. Ķermeņa valoda. Žesti. Mīmika. Balss. VārdiKontakts ar auditoriju, uzmanības noturēšana
- Tipiskākās kļūdas, vadot apmācības un uzstājoties. Lampu drudža un citu grūtību pārvarēšana
- Apmācību struktūra
Dalībnieku sagaidīšana
Kontakta veidošana ar dalībniekiem
Ievads. Mērķu precizēšana un vienošanās par noteikumiem
Apmācības
Uzmanības noturēšana. Aktivitāšu veidi
Atgriezeniskās saites sniegšana apmācību dalībniekiem
Darbs ar grupu. Individuāli treniņi
Darbs ar jautājumiem, problēmām, iebildumiem, „grūtiem” dalībniekiem
Uzstāšanās noslēgums un kopsavilkums
Atgriezeniskās saites par apmācībām
Mājas darbi. Eksāmeni - Apmācību standartu veidošana. Ilgtermiņa apmācību veidošana. Apmācību uzlabošanas iespēja