Mērķis

  • Veicināt semināra dalībnieku radošo domāšanu ikdienas problēmu risināšanā
  • Veicināt netradicionālu risinājumu meklēšanu
  • Dot stimulus un metodiku jaunu ideju radīšanā
  • Iemācīties kontrolēt smadzeņu pusložu darbību, atkarībā no uzdevuma specifikas, lai risinājums būtu optimāls
  • Redzesloka paplašināšana, ikdienas dzīves stresa mazināšana, prioritāšu sakārtošana, „ārā no kastes”

Metodika

  • Seminārs prezentāciju, diskusiju un treniņa veidā ar aktīvu dalībnieku iesaistīšanu
  • Dalībnieki tiek sadalīti komandās, visa semināra laikā notiek komandu prezentācijas un konkursi
  • Dalībnieku rīcībā paliek semināra materiāli

Norises laiks – optimāli 2 dienas

Mērķauditorija – līdz 15 dalībniekiem grupā

Saturs

Radošās domāšanas nozīme, radoši cilvēki (māksla, tehnoloģija, bizness), radošā domāšana un inovācijas

  • Kāpēc būt radošiem?
  • Ko radoši cilvēki devuši pasaulei?
  • Kas apslāpē radošu domāšanu?
  • Radošas domāšanas nozīme biznesa kontekstā
  • Noslēgumā īss praktiskais darbs

Smadzeņu darbības principi radošas un racionālas domāšanas kontekstā

  • Smadzeņu pusložu darbība un loma
  • Atmiņas un iztēles fenomeni un to kontrole
  • Smadzeņu darbības kontrole un stimulēšana
  • Šīs sadaļas laikā notiek vairāki praktiskie uzdevumi

Paradokss, kā radošās stratēģijas un domāšanas metode

Radošās domāšanas un iztēles stimulēšanas metodes

  • Dažādas metodes negaidītu un radošu risinājumu iegūšanai
  • Vingrinājumi pierastā domāšanas veida laušanai
  • Inovāciju orientēti uzdevumi

Radošie kritēriji

  • Kādi kritēriji raksturo radošu darbu?
  • Kas atšķir radošu un inovatīvu darbu?
  • Praktiskie uzdevumi ar radošo kritēriju pielietošanu

Vienkāršā domāšana (redzēt lietas tādas, kā tās ir) un tās loma „out of box” pasaules redzējumā

  • Kāpēc cilvēki domā līdzīgi?
  • Kā tikt ārā no „kastes” prātā?
  • Patstāvīgais darbs