Mērķis

  • Iemācīties noformulēt mācību vai uzstāšanās mērķus un sagatavot apmācības
  • Apgūt mūsdienīgas apmācību metodikas pamatprincipus, lai sasniegtu izvirzītos mērķus
  • Apgūt mūsdienīgas prezentācijas sagatavošanas principus
  • Iemācīties vadīt apmācības un kontrolēt mācību gaitu. Apgūt metodes, lai tiktu galā ar sarežģītām situācijām
  • Atklāt vājās puses savas uzstāšanās gaitā un uzlabot tās
  • Attīstīt auditorijas ietekmēšanas spējas un uzlabot kontaktu ar auditoriju
  • Nostiprināt un uzlabot uzstāšanās prasmes
  • Iegūt motivāciju, pārliecību pār savām spējām, nostiprināt iegūtās zināšanas patstāvīgā darbā

Metodika

Pirms mācībām

  • Dalībnieku anketēšana ar mērķi noskaidrot par grūtībām, vadot apmācības
  • Vienošanās ar vadību par tēmām, kuras dalībnieki prezentēs apmācību laikā

Mācības

  • Praktisks seminārs – treniņš ar aktīvu dalībnieku iesaistīšanu, diskusijas un pieredzes apmaiņa, piemēri un ieteicamie risinājumi
  • Praktiski vingrinājumi, individuālie un grupu darbi, mājas darbu prezentācijas
  • Video treniņš – lomu spēles, situāciju modelēšana un analizēšana, ieteikumi, atgriezeniskā saite
  • Asertivitātes (pārliecinātas uzvedības) treniņš
  • Dalībnieku rīcībā paliek mācību materiāli

Pēc mācībām

  • Pēc pirmās mācību dienas – mājas darbs: sagatavot vai uzlabot apmācības
  • Pēc mācībām atgriezeniskā saite un ieteikumi vadībai

Norises laiks – 2 dienas (1 + 1 diena). Ieteicamais laiks starp apmācību dienām – 1 līdz 2 nedēļas

Mērķauditorija – līdz 10 dalībniekiem grupā

Saturs

  • Apmācību sagatavošana
    Apmācību mērķi, struktūra un plāns. Apmācību scenārija un runas sagatavošana
    Apmācību struktūra
    Pamatlikumi veidojot apmācības programmā PowerPoint
    Auditorijas (dalībnieku, īpaši „smago”) apzināšana. Cilvēka emocijas
    Aprīkojums, iekārtas un palīglīdzekļi. Prezentācijas tehnikas lietošana
    Uzskates materiāli, to gatavošana
  • Zināšanu vadība
    Cilvēka emocijas. Pieaugušo mācīšanas metodika
    Dažādi treniņu veidi un iedarbības formas uz auditoriju
    Izvēlētās metodes un paredzamie rezultāti
    Mūsu atmiņa un zināšanu apguve
    Apmācību dalībnieku uztveres tipi
  • Pārliecinošas uzstāšanās
    Motivācija un pārliecība
    Ārējais izskats. Ķermeņa valoda. Žesti. Mīmika. Balss. Vārdi
    Kontakts ar auditoriju, uzmanības noturēšana
  • Tipiskākās kļūdas, vadot apmācības un uzstājoties. Lampu drudža un citu grūtību pārvarēšana
  • Apmācību struktūra
    Dalībnieku sagaidīšana

    Kontakta veidošana ar dalībniekiem
    Ievads. Mērķu precizēšana un vienošanās par noteikumiem
    Apmācības
    Uzmanības noturēšana. Aktivitāšu veidi
    Atgriezeniskās saites sniegšana apmācību dalībniekiem
    Darbs ar grupu. Individuāli treniņi
    Darbs ar jautājumiem, problēmām, iebildumiem, „grūtiem” dalībniekiem
    Uzstāšanās noslēgums un kopsavilkums
    Atgriezeniskās saites par apmācībām
    Mājas darbi. Eksāmeni

  • Apmācību standartu veidošana. Ilgtermiņa apmācību veidošana. Apmācību uzlabošanas iespēja